اولین سایت و مرجع دانلود و آموزش کنترل و ابزاردقیق
دانلود کتاب ابزاردقیق دانلود جزوه کنترل دانلود نرم افزار ابزاردقیق و کنترل

 

در این ویدیو با کالیبره ال تی های راداری شرکت endress اشنا می شوید.

 

 





ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا

در این ویدیوی زبان اصلی با ساختمان داخلی ترانسمیتر از نوع DP (اختلاف فشار) اشنا می شوید.

 

 

 





ارسال توسط پوریا

 

ترانسمیتر از ترکیب دو واژه TRANSFER+METER گرفته شده است.یعنی تجهیزی که بتواند یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده(METERING)وآن را به مکانی دورتر مثل اتاق کنترل انتقال(TRANSFER) دهد.می تواند نیوماتیکی و یا الکترونیکی باشد. در هر دو مورد،سیگنال ارسالی استاندارد بوده و برای تجهیزاتی که در LOOP کنترل قرار دارند قابل فهم می باشد.در نوع الکترونیکی جریان 20-4 میلی امپر و در نوع نیوماتیکی فشار هوای 15-3 (PSI)یا (bar)از سوی TRANSMITTER به کنترلرهای الکترونیکی و نیوماتیکی ارسال می شود

در واحد هاي صنعتي بزرگ كه عمليات توليد در محوطه ي گسترده اي انجام مي گيرد ادوات و دستگاه هاي كنترل و اندازه گيري بطور متمركز در محلي به نام اتاق فرمان يا مركز كنترل قرار دارند. بطوري كه امكان اندازه گيري و كنترل كلي متغيير ها در سراسر كارخانه و محوطه آن توسط اپرا تور در هر لحظه فراهم آيد.در چنين مواردي لازم است كه سيگنال ها و فرمان ها از محوطه به اطاق كنترل و بر عكس منتقل شوند براي اين منظور از دستگاه هايي بنام ترانسميتر ها استفاده مي شود.

ترانسميترها روي لوله ها و مخازن در سراسر محوطه در نقاط اندازه گيري نصب مي شوند. بطور كلي ترانسميتر ها از سه قسمت اصلي حس كننده، مبدل(ترانسديوسر) و تقويت كننده تشكيل مي شود.

ترانسميتر ها در انواع الكتريكي و نيوماتيكي ساخته مي شوند.

خروجي ترانسميتر هاي الكتريكي بين ۴ تا ۲۰ ميلي آمپر و ترانسميتر هاي نيوماتيكي بين ۳ تا ۱۵ psi بر حسب تغييرات كميت ورودي مي تواند تغيير كند. (PSI=POUND-SQUARE INCH )

لازم به ذكر است قسمت هاي مبدل و تقويت كننده براي انواع ترانسميتر ها يكسان بوده و فقط قسمت حس كننده براي كميت هاي مختلف متفاوت مي باشد.مثلاً در مورد ترانسميتر درجه حرارت قسمت حس كننده به درجه حرارت و درمورد ترانسميتر هاي فشار قسمت حس كننده به درجه فشار حساس خواهند بود.

براي مدرج كردن و يا كاليبره كردن ترانسميتر ها طبق دستور سازنده با دادن ورودي هاي معين و معلوم خروجي را تنظيم مي كنيم.

مثلاً اگر ورودي صفر باشد خروجي ترانسميتر نيوماتيكي بايد ۳ پی اس ای

باشد و اگر ورودي حداكثر باشد خروجي بايد ۱۵ را نشان دهد .

 

ترانسمیتر دما

ترانسميترهاي دما میتوانند در چندين مدل ساده و قابل كاليبره ارائه شوند. اين ترانسميترهاي قابليت تشخيص انواع سنسور دما نظير انواع ترموكوپل و RTD ( ترمورزيستنس يا PT100 ) را دارند.

ترانسمترهاي مطرح شده در مدلهاي ريلي و مدلهاي مخصوص هد (head) ترموكوپل و PT100 تا PT1000ميباشند .

 

  قسمت اول اموزش ترانسمیتر های دما

 





ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا

 

 





تاريخ : برچسب:,
ارسال توسط پوریا





تاريخ : برچسب:level transmiter, level gage,
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا

 

در این قسمت شما با پیتوت فلومترها آشنا خاوهید شد.

 





ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا
ارسال توسط پوریا

با سلام خدمت دوستان من این بار میخوام چند فیلم اموزشی از دبی سنج ها (flow meter) براتون بزارم شما در این انیمیشن های اموزشی با انواع فلومتر همراه با محاسبات ان آشنا خواهید شد توجه داشته باشید که شرکت نفت این فیلم ها رو برای آموزش کارکنان خود آماده کرده بود که من برای استفاده همه در این سایت قرار می دم .

دوستان عزیز هر روز قسمت های جدیدی اضافه می شود.

 





ارسال توسط پوریا

این هم یک فیلم از ball valve ها

 

 





تاريخ : برچسب:,
ارسال توسط پوریا

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
ارزهای دیجیتال
تصویر زیر نشان دهنده قیمت روز بیت کوین می باشد و با کلیک بر روی ان می توانید قیمت سایر ارزها را در صرافی انلاین مشاهده نمایید
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');